zondag 20 februari 2011

Mijn eerste blogje

Twitter, LinkedIn, Facebook, Hyves, Yammer, en dan ook nog een blog? Jawel, het online-huis heeft vele kamers...
Bijna een jaar geleden, 19 maart 2010, ging mijn eerste tweetje de lucht in: "Up and running!". Sindsdien heb ik veel interessante mensen en informatie ontmoet, en er kwamen steeds meer platforms bij. Gaandeweg groeiden het enthousiasme en het idee dat wij getuige zijn van een bijzondere episode. En deelnemer als wij dat willen.
Het ging in kleine stapjes, één voor één, via allerlei overwegingen, gesprekken en interacties. En deze reis is voor mij nog maar net begonnen! Een mooi beeld vond ik de Conversation Prism. Het laatste zetje richting bloggen gaf Seth Godin met zijn bezielend betoog: Seth Godin & Tom Peters on blogging (april 2009). Need i say more? En tenslotte de verhelderende uitleg van Petra Blankwaard: "Ik wil een blog; hoe doe ik dat?" Waarvoor dank.

4 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met je eerste posting Martin.
    We gaan je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Martin! Gefeliciteerd. Pas ook deze site gezien, maar nog niets mee gedaan.
    Ik houd je in de gaten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Me Newbee", melde je op twitter. Dat zou je toch niet zeggen met zoveel volgers, maar ik begrijp dat het hier nog allemaal 'vers' is.
    Succes met bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @fred Ik bedoelde inderdaad newbee qua bloggen.
    Dank voor de leuke reacties hier, op Twitter en op Facebook.

    BeantwoordenVerwijderen